Sild og sundhed

En vigtig kilde til Omega-3

Silden rummer masser af Omega-3-fedtsyrer, der er vigtige for os gennem alle livets faser. Eksempelvis styrker de hjernens udvikling – og dermed indlæringsevnen – hos børn. Hos den ældre del af befolkningen kan Omega-3 forebygge forhøjet blodtryk og hjertekarsygdomme. Derudover har Omega-3 også en positiv effekt på sygdomme såsom diabetes, demens, gigt, astma og psoriasis.

Vitaminer

Derudover er sild spækket med D-vitamin. Et vitamin, som vi særligt har brug for i de mørke vintermåneder, når vi ikke ser meget til solen. Sildens høje indhold af D-vitamin er også med til at styrke dine knogler, tænder og dit humør.

Mineraler

Silden indeholder også jod, der er vigtigt for vores stofskifte. Og blot 100 gram sild kan dække 2/3 af dit daglige behov for selen, der er et mineral, der blandt andet er vigtigt for vores immunforsvar og faktisk også for vores gode humør.

(Næsten) hjemmelavede karrysild
Nordiske Tapas
Marineret sild med "Djævleæg"
Friterede snack-sild med wasabi-mayonnaise og koriander
Stegt syltet sild med peberrod, æble og rødløg
Kryddersild med kogte kartofler, radiser og rygeostcreme
Grillet nordsøsild med pærer, bagte løg og karse
Bagt yoghurtsild med ris og krydret agurkesalat
Bagt kartoffel med røget sild, cremefraiche, purløg og rødløg
Sildebranchen
Axeltorv 3
1609 Kbh V
© Connected – ALL RIGHTS RESERVED
Denne side bruger cookies, klik OK for at acceptere dette.